Online Alışverişçilerin En Büyük Sorunu: Evde Kargo Beklemek

01 Eylül 2016
Uluslararası pazar araştırma şirketi Ipsos’un Bukoli için hazırlamış olduğu “Teslimat Tercihlerini Anlama, Marka Bilinirlik ve Algı Araştırma Raporu”, Türkiye’deki online alışverişçilerin ayda ortalama 9 kez alışveriş yaptıklarını tespit etti. Yaş aralığı 25 – 34 olan online alışverişçiler, en çok ürünün zamanında teslim edilmemesi ve teslimat anında evde bulunma zorunluluğundan şikâyetçi oluyorlar.

Fransız uluslararası pazar araştırma şirketi Ipsos’un Borusan Holding’in kuruluşu Bukoli için hazırlamış olduğu “Teslimat Tercihlerini Anlama, Marka Bilinirlik ve Algı Araştırma Raporu” çarpıcı sonuçlar ortaya çıkardı. Türk insanının internet alışveriş alışkanlıklarını ve teslimat tercihlerini anlamak amacıyla yapılan araştırma, internet alışverişi yapan 301 kişi ve internet üzerinden satış gerçekleştiren 100 kişi üzerinde yapıldı.

Araştırma sonuçlarına ilişkin bilgiler veren Bukoli Proje Müdürü Hakan Arıkan, araştırmanın “İnternet Alışverişi Yaklaşımı & Alışkanlıklar” ve “Kargo/Teslimat Kullanım Alışkanlıkları” olmak üzere iki bulgu üzerinde durduğunu belirtti. Online alışveriş yapanların yüzde 65’inin, satış yapanların ise yüzde 48’inin üniversite mezunu olduğunu ifade eden Hakan Arıkan, her iki gurubun da yaş ortalamasının 25 – 34 olduğunu ve ayda ortalama alışveriş sıklığının ise 9 olarak tespit edildiğini vurguladı. Hakan Arıkan ayrıca, ağırlıklı olarak kıyafet, ayakkabı, elektronik eşya ve kitapların satın alındığı internet alışverişlerinde tüketicilerin, en çok teslimat anında evde bulunma zorunluluğundan rahatsız olduklarını bildirdi. Hakan Arıkan, araştırmaya göre her 4 kişiden birinin internet alışverişlerinde erken teslimat için ekstra ödeme yapmaya bile razı olduklarını söyledi.

İstanbul’un 33 ilçesinde 600’ü aşkın teslimat noktası bulunuyor

2014 yılında “Sen kolini değil, kolin seni beklesin” sloganı ile yola çıktıklarını belirten Hakan Arıkan, 2 yıl içerisinde İstanbul’un 33 ilçesinde 600’ü aşkın teslimat noktasında hizmet vermeye devam ettiklerini bildirdi. Bukoli teslimat noktalarının, Pazar günü dahil haftanın 7 günü hizmet verdiğini belirten Hakan Arıkan, “Teslimat noktalarımızı oluşturan esnaflarımız sabah 08.00’de iş yerlerini açıp, bazıları gece yarısına kadar kapatmıyorlar. Haliyle teslimatlarınızı size uyan herhangi bir saat diliminde alabilme imkânınız var” dedi. Ayrıca Bukoli’yi tercih edenlerin Kozyatağı, Yeni Kapı İDO, Bostancı İDO ve Zorlu Center’daki Bukolimatik’lerden de7/24 teslimatlarına ulaşabileceğine değinen Hakan Arıkan, online alışverişlerinde, evde beklemek ya da kargo geri döndüğünde şubeye kadar gitmek gibi zorunlulukların da ortadan kalktığını söyledi.

Zamanında yapılmayan teslimatlar sorun yaratıyor

Ipsos’un Bukoli için hazırladığı araştırma sonuçlarına göre; online alışverişlerde tüketici şikayetleri en çok teslimat konusunda yaşanıyor. Teslimatlarda en fazla sorun “ürünün zamanında teslim edilmemesinde” yaşanırken, bunu “teslimat zamanının belli olmamasından dolayı beklemek zorunda kalınması” ve “evde olunmasına rağmen eve geldik yoktunuz, denmesi” izliyor. Kargo / teslimat kullanım alışkanlıklarının da irdelendiğini araştırmada “kapıya teslim yapması”, “adresten dönmesi halinde şubeye uğrayıp alabilme imkânı”, “taşınma esnasında doğabilecek zararları üstlenmesi” ve “şubenin evine yakın olması” kargo hizmetlerinin sevilen yönlerini oluşturuyor.

TESLİMATLARLA İLGİLİ BUGÜNE KADAR KARŞILAŞILAN SORUNLAR

Karşılaşılan Sorun %
Ürünüm zamanında teslim edilmedi 39
Teslimat saati belli olmadığı için kargonun gelmesini bekledim 28
Teslimat anında evde olmama rağmen \geldik,yoktunuz\" dediler" 27
Kargomu açıp içini kontrol etmeme izin vermediler 18
Ürünüm hasarlı çıktı 15
Adresimi bulamadılar 15
Teslimat anında evde yoktum. Not bıraktıklarını söylediler ama not yoktu 14
Kargo kutusunun dışı çok yıpranmıştı/ ezilmişti 13
Belirtilen zaman aralığında teslim alamadığım için ürün iade edildi 9
Benim teslim alabileceğim zamanda kargo şubesi kapalıydı 7



Sosyal
Twitter
Instagram
Haberdar Ol
Borusan'ın son gelişmeleri ve haberleri almak için aşağıdaki formu doldurunuz.
Borusan’dan e-posta almayı onaylıyorum.
Borusan Holding Logo Borusan Holding Logo
Copyright © 2015 | Bilgi Toplumu Hizmetleri
Copyright © 2015 Borusan Holding FooterLine Bilgi Toplumu Hizmetleri