Supsan’dan Müşteri Memnuniyetinde Dünyaya Örnek Başarı

01 Mart 2012

Türkiye’nin en büyük motor supabı, supap gaydı ve tırnak üreticisi olan Supsan, TNS- Piar firması tarafından gerçekleştirilen 2009 müşteri memnuniyeti ve bağlılığı araştırmasında, krize rağmen başarılı sonuçlar elde etti. Supsan’ın 2009 yılı müşteri bağlılık endeksi 90 olarak belirlendi. Bu rakam geçen yıl 81 düzeyinde gerçekleşmişti. Böylelikle Supsan, müşteri memnuniyeti ve bağlılığında dünya standartlarında bir başarı elde etmiş oldu.

Supsan, VoC (Müşterinin Sesi Yönetimi) ve 6 Sigma projeleri kapsamında bugüne kadar yürüttüğü çalışmalarla müşteri memnuniyeti alanındaki başarısını sürdürüyor. Son üç yıldır Supsan’ın müşteri memnuniyeti ve bağlılığı araştırmasını gerçekleştiren bağımsız TNS- Piar firması, 2009 yılında da Supsan’ın bu alanda dünya standartlarında bir başarı elde ettiğini ortaya koydu. Supsan’ın 2009 yılı müşteri bağlılık endeksi 90 puan olarak belirlendi. 

Supsan’ın faaliyet gösterdiği “Endüstriyel Ürün ve Hizmetler” segmentinde en iyi performans gösteren (en iyi %10) firmalar için bu skor Avrupa’da  87, dünya genelinden 90 olarak tespit ediliyor. Supsan kriz yılı olmasına karşın 2009’da elde ettikleri yüksek müşteri memnuniyetinde yeni ürünlerinin, VoC ve 6 Sigma uygulamaların önemli rolü olduğunu belirtti. Salih Alson şunları söyledi:


“Geçen yıl küresel ekonomik krize karşın müşteri memnuniyeti ve bağlılığı konusunda yüksek hedeflerimizden ödün vermeden faaliyetlerimizi sürdürdük. VoC (Müşterinin Sesi Yönetimi) uygulamasında müşterilerimize kulak vermemiz, 6 Sigma geleneğimiz yine başarımızı sürdürmemizde en önemli faktörler oldu. Bunun yanı sıra geçen yıl sektöre sunduğumuz dört yeni ürünün müşterilerimiz üzerindeki olumlu etkilerinin karşılığını aldığımızı düşünüyoruz. Takım conta, motor yatağı, supap fincanı ve eksantrik milimizi, sektöre premium kaliteyi uygun fiyatla sunma ilkesi ile geliştirdik. Ürünlerimizin gördüğü ilgiden ve bize müşteri memnuniyeti konusunda böylesine önemli bir başarı kazandırmasından mutluluk duyuyoruz.”

ISO 10002 sertifikası sahibi

Supsan, 2009 yılında ayrıca kuruluşların müşteri beklenti ve şikayetlerinin en verimli şekilde yanıtlanmasını, böylelikle yüksek müşteri memnuniyeti elde edilmesini amaçlayan ISO 10002 sertifikasını almıştı. ISO 10002: 2004 Kalite Yönetim Standardı belgesi müşteri gereksinimlerinin ve geri bildirimlerinin en etkili şekilde yanıtlanması için kuruluşlara belli standartlar getiriyor. Standart, kuruluşlara, müşterileri memnuniyetsiz olduğu zaman nasıl davranmaları gerektiğine dair yol gösteren bir rehber niteliği taşıyor.

Sosyal
Twitter
Instagram
Haberdar Ol
Borusan'ın son gelişmeleri ve haberleri almak için aşağıdaki formu doldurunuz.
Borusan’dan e-posta almayı onaylıyorum.
Borusan Holding Logo Borusan Holding Logo
Copyright © 2015 | Bilgi Toplumu Hizmetleri
Copyright © 2015 Borusan Holding FooterLine Bilgi Toplumu Hizmetleri